Jag är en person som älskar att skriva

såå jag kommer lägga upp texter här på bloggen som jag har skrivit på kvällen när jag har som mest inspiration. Ni behöver absolut inte läsa eftersom att vissa av mina texter kan vara från 1-4 A4-sidor ;)

Men den texten jag tänkte lägga upp nu är en liten egoboost så enjoy!

Jag tänkte skriva lite om självförtroende eftersom att det är en sak jag tycker är intressant och brinner för. Tyvärr, är det otroligt många som inte har så bra självförtroende. Det kan bero på att vi männsikor bara har blivit uppfostrade att se massa fel. På dagis känner ni nog igen ''finn fem fel'', i skolan fick man reda på hur många fel man fick på provet och sen senare i vuxen livet får man reda på hur många fel det är på bilen. Väldigt snabbt tittar du dig i spegeln och börjar hitta fel där också.

Har du någongång tittat dig i spegeln och suckat över vad du sett? Jag tror nog du känner igen dig lite iallafall. Vad är det då du suckar över? Jo, dina komplex som INGEN annan än du ser. Tänk tyst i huvudet. Har du någonsin önskat att du sett ut som någon av modellerna på reklamerna? Om svaret är ja, tänk på vad modellerna och dom flesta andra människor eftersträvar... Ideal, dom flesta av er har säkert hört ordet förut men vet ni vad det betyder på riktigt? Ideal betyder att vara perfekt. Ordet perfekt är ett ord som är så högt att det inte går att uppnå.

Eftersom att ideal är omöjligt att uppnå försök att vara nöjd med din kropp. Du är riktigt awesome som du är! Använd inte ordet perfekt för att det är omöjligt att uppnå som sagt. Hur blir du då nöjdare med dig själv? Jo, strunta i vad alla andra tycker om dig. Varför är deras åsikter så viktiga? Folk kommer ändå bara komma ihåg det värsta med dig. Varför ska du bry dig om vad just han tycker om din näsa eller vad hon tycker om dina ben? Det är inte viktigt. Så gå ut och visa världen att ''du'' är det vackraste man kan bli så kommer livet bli så mycket roligare! Det var allt för mig!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar: